Yasakçı Zihniyet İşbaşında

Evet, internette yasaklar kaldığı yerden devam ediyor. Şimdi de Myspace ve Last Fm siteleri mahkeme kararıyla engellendi. Bu engellemeyle birlikte yine hiçbir mantıklı açıklaması olmayan ve tek amacı insanların özgürlük alanlarını daraltmak olan bir adım daha atılmış oldu.


Bütün bu yasaklar aslında yürütülen psikolojik bir harekatın aşamaları. Tıkladığımız siteye erişimin engellenmesi, izlediğimiz filmde dumanını gördüğümüz sigarayı buzlanmış bir şekilde görmemiz ya da bir müzik klibinin, içindeki öpüşme sahneleri yüzünden yayından kaldırılması. Bütün bunlar bizlere belirli bir yaşam tarzını dayatmak ve direncimizi kırmak için yapılıyor. Ve bütün bu yasaklar etrafımızda pervasızca dolaşırken, dünya adeta bir açık hava hapishanesine dönüştürülmeye çalışılıyor.


Neden korkuyorum biliyor musunuz? Bütün bu yasakların kanıksanmasından ve yasaklar karşısında tepkisizleşmemizden. Çünkü zaten istenilen bu.  Amaç bu yasaklar karşısında sesimizi çıkaramayacak kadar hissizleşmemiz. 1980 sonrası dönemde kitapları yakanlar, aydınlık düşünceyi bu ülkeden silmeye çalışanlar aynı zihniyetin elemanları değil mi? Gençleri apolitize eden, sandığa boş boş oy atan zombilerin yerden bitmesini sağlayan hep bu zihniyet olmadı mı?


Büyük Alman şair ve tiyatro yazarı Bertolt Brecht bir şiirinde şunları söylemişti : 


"Naziler önce komünistleri tutukladılar; komünist değilim diye ses 
çıkarmadım.


Sonra Yahudiler'i tutukladılar, Yahudi değilim dedim, sesimi çıkarmadım.


Sosyal demokratları tutukladılar, savunmak bana mı kaldı dedim, sesimi 
çıkarmadım.


Sıra bana geldiğinde etrafta tutuklanmama ses çıkaracak kimse kalmamıştı!"


Yasaklara tepkimizi gösterelim. Çünkü bugün tepkisiz kalırsak konuştuğumuz bu yasaklar bir gün başka boyutlara taşınabilir. Bugün sıra Myspace ve Last Fm'de ise yarın sıra bize gelebilir. Ve emin olun eğer sıra bize gelirse, yasaklanması istenen şey şu an aldığımız nefesimiz bile olabilir...

0 yorum: